Çalışan Deneyimi Unsurları

Utkan Blog

Çalışan deneyimi konusunda yazmam için takipçilerimden bir talep almıştım; üzerinden maalesef bayağı bir süre geçti. Bu konuya ancak bugün değinebiliyorum.

Çalışan deneyimi kuşkusuz ki müşteri deneyimine önem veren kuruluşlarda kritik önem taşıyan bir konudur. Çünkü bazı araştırmalar göstermektedir ki; mutlu çalışan ile mutlu müşteri arasında yüksek bir korelasyon ilişkisi vardır. Bunu bağlılıkta da gözlemlemek mümkündür.

Çalışan deneyimine etki eden önemli unsurlar şöyledir:

– Açık iletişim ve diyalog: Özellikle de genç işgücü sosyal medyada ya da yüzyüze daha fazla açık iletişim beklemektedir. Sadece iletişim değil, iletişim sonucunda aksiyon da gözlemlemek istemektedirler. “Neden” sorularına cevap aramaktadırlar. Organizasyonlar kendi kaygı ve paranoyalarının bu iletişimin önüne geçmesine izin vermemeliler.

– Lider kalitesi: Kişiler öncelikli olarak liderleri için çalışır, liderin vizyonerliği, yöneticiliği ve uzmanlığı ekibini motive eder ve işine bağlar. Lider seçim ve gelişimi çalışan deneyimi açısından çok önemlidir.

– Çalışan kalitesi ve uyumu: Çalışanlar yanyana çalıştıları kişilerin belli enaz yetkinlik kriterlerine sahip olmasını ararlar. Pozisyonunu hak etmeyen ve diğer…

View original post 200 kelime daha

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s