“BİLGİ DİYETİ” OLUR MU?

Ooof Off Line

Internette ticari amaç; sunulan içeriğin daha çok “tıklanması” ile de ilgili. En kolay tıklanacak içerik de kişiyi onaylayanlar. O nedenle onaylanma arzusu, dijital dünyada, bireyin giderek yeni bir obezite ile tanışmasına neden olmakta.

 

Clay Johnson’a göre olur. Bugün nasıl ki sağlıksız beslenme obeziteye neden olmaktaysa Johnson’a göre sağlıksız bilgilerle beslenme de insan (zihnini) bilgi obezi haline getirmekte. Bilgi obezliğinden kasıt hacmen gereğinden fazla bilgi ile dolup taşmaktan ziyade gereksiz ve yanlış bilgiye maruz kalmak.

Obama’nın 2008 başkanlık seçim kampanyasını yöneten firmanın kurucularından olan Johnson’un konuyla ilgili kitabı (“Bilgi Diyeti”) ülkemizde de Ufuk Yayınları tarafından yayınlandı. Dünyada giderek artan sayıda ülke, vatandaşlarının obezite sorunuyle meşgul olmak zorunda kalıyor. Hatta pek çoğunda bu durum kamu kurumlarının yönlendirmesiyle gerçekleşmekte. İnsanların Afrika’da açlıktan ölürken başka ülkelerde tokluktan ölüyor!

Yönlendirilmiş yanlış beslenme sonucunda ortaya çıkan obezitenin bir benzeri bilgi toplumununda da yaşanmakta. Yönlendirilmiş yanlış bilgilendirme süreçleri bireyleri bu kez zihnen şişmanlatmakta ve onları bilgi…

View original post 334 kelime daha

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s