İtalya: Şarap Yolu ve Bolgheri’nin Harikaları

entel dantel ne varsa

2011 Mart ayında doktora vesilesiyle taşındığım, yavaş ve tadında akan zamanına farkında olmadan çok alıştığım İtalya’nın harikalarını ancak ikinci yılın sonunda daha bilinçli olarak keşfetmeye başladım. İçimde bir köşede gizlenmiş yemek yapmaktan keyif alma dürtülerimin (muhtemelen yaş itibariyle) ortaya çıkmasının da bu keşfetme isteğinin artmasında etkili olduğunu söyleyebilirim. Zira daha önce paketlenmiş makarna yerine yerel üretici ailelerin büyük büyük anneannelerinden kalma yöntemlerle yaptıkları taze makarnayı pişirmenin tadına bu kadar varamıyordum. Ama beni daha çok yemek yapmaya ve yemeye götüren esas etken İtalya şaraplarının peşinde yollara düşmemdir. (Tabi hikayenin en başı ufkumu, damağımı ve zihnimi açan, bana ilham veren bir adama aşık olmamla başlıyor ama o kısmı fazla özele girdiği için hiç açmıyorum)

İtalya’da şimdiye kadar gittiğim yerlerin içinde beni en çok etkileyenlerden Bolgheri ve bölgedeki Şarap Yolu. İki yanı selvi ağaçlarıyla çevrili bu dar yolda ilerlerken zeytinlikleri, üzüm bağları ve mahsüllerinden elde ettikleri muhteşem şarapları ve zeytinyağlarıyla sohbeti keyifli, bir…

View original post 503 kelime daha

Bir Cevap Yazın

