Müşterilerinizle Etkili İletişim Kurmanın 9 Kuralı

İster patron ister yönetici olun, değişmeyen bir gerçek vardır: Müşteri kraldır. Onlarla etkili iletişim kurmayı mutlaka öğrenmelisiniz. Şimdi size temel yönetim teknikleriyle ilgili etkili iletişimin ilkelerini yazıyorum. Sonra da müşterinin nereye kadar kral olduğuyla ilgili düşünce ve yorumlarınızı size bırakıyorum.

  1. Müşterinin gerçek patron olduğunu asla unutmayın. Sonuçta işiniz müşteriyi mutlu etmektir. Buna göre davranın.
  2. Ürünlerinizin farkını gösterin. Sizinkiler gibi bir sürü ürün ve hizmet arasında kaybolmayın. Farklılaşın, rakiplerinizin arasında sivrildiğinizden emin olun.
  3. Yeni müşteriler kazanırken varolanları da koruyun. Her ne kadar her zaman yeni müşteriler kazanmak istesek de, sadık müşterilerle ilişkiyi de korumak çok önemlidir.
  4. Etkili iletişim kanalları oluşturun. Müşterilerinizin bir sorun, kaygı veya soruları olduğunda sizinle rahatlıkla iletişime geçebildiklerinden emin olun. Müşteriler aynı zamanda en değerli geri bildirim (referans) kaynaklarıdır.
  5. Müşterilerinizin kişisel bilgilerini saklayın. Doğum günleri ve yıl dönümleri gibi tarihleri hatırlayın, sevgiyle kutlayın.
  6. Müşterilerinizi gruplara ayırın. Her müşteri aynı değildir. Müşterilerinizi, her bir müşterinin kendi ihtiyacını karşılayacak ilgiyi…

View original post 298 kelime daha

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s