japonya seyahatim – 4 – kobe

renkli kıtalar atlası

kobe1off japonya’yı yine çok özledim🙂 deryasan’ı da çok özledim. yesek, içsek, gezsek, hayat bayram olsa falan filan keşke. neyse işte her özlediğimde yaptığım gibi fotoğraflarıma bakıyordum. osaka hakkında geçen sene yazmıştım, bu yüzden bu sefer pas geçip direkt kobe’ye gidiyorum. buraya geçen sene gitme fırsatı bulamamıştım. deryasan “gidelim mi?” dediğinde hiç düşünmeden “evet!” dedim. tesadüfen gittiğimizde de meriken park’ta bahar festivali vardı. çimenlere uzanıp konser dinledik, festival pazarında gezdik, kobe maritime müzesine, kawasaki good times world’e gittik, çin mahallesinden alışveriş yaptık ve tabii ki kobe port tower’da çay içtik🙂kobe2

japonya’nın 200 yıllık dış dünyaya kendini kapama süresi artık bitince yabancı ülkeler ilk buradan ülkeye giriş yapmışlar. bu sebepten bir çok ülkenin kültürüne, mimarisine uygun yapıları burada bulmak mümkün. hatta atatürk’ün yaptırdığı cami de burada yer alıyor. kawasaki ise japonya’nın en büyük motor üreticilerinden birisi. kawasaki dendiğinde benim ilk aklıma gelen motosikletti ama meğerse shinkansen motorlarını bile bu amcamlar…

View original post 126 kelime daha

Bir Cevap Yazın

