Granola (ya da müsli) dosyası!!

fitgurme

 

IMG_1678a

Uzun zamandır aklımda, ha yaptım ha yapacağım derken, Devletşah ve Doris  ve ardından araştırmaya başlayınca pek çok blogger imdadıma yetiştiler! Meğer bu granola yapımı blog camiasında ne kadar  popülermiş! İçine girince çıkamadım! Ağız sulandıran granola tariflerine bir süre resimlerden baktıktan sonra cesaretimi toplayıp (nedense??) yapmaya karar verdim!

Aslında çok kolay bir tarif ve özünde yulafla, kuruyemişleri ve kuru meyveleri, tatlandırıcı bir şeyle (bal-agave şurubu-pekmez gibi), bazen zeytinyağı ve bazen de taze meyve püresi ile karıştırarak fırınlıyorsunuz. Sonunda çıtır çıtır, doyurucu, sağlıklı, katkı maddesi-şeker olmayan, kendinize ait bir müsli-granola elde ediyorsunuz!

Devletşah tarifinde şeftaliyi püre yapıp, yağ ve pekmezle karıştırmış, sonra da kuru malzemelerle karıştırıp fırınlamış. Sonuç, leziz!

Üstelik yağ olarak da farklı bir çeşit olan Hindistan cevizi yağı kullanmış. ben onu bulamadım, avakado yağı kullandım. Bu tür farklı, faydalı yağları başka yemeklerde kullanmayı risk edemediğimden, müsli iyi bir deneme platformu!

Cenk (Cafe Fernando) ise tarifinde ıslak malzemeye elma sosu ile kuru…

View original post 410 kelime daha

Bir Cevap Yazın

