Monastiraki

BİR ŞEHİR

DSC_0225

Sabah 8 civarı. Yola düşüyorum, omzumda fotoğraf makinesi. Bisikletli esmer bayanın gittiği yolu izliyorum. Omonia Meydanı’na çıkarıyor beni tekrar. (Dün gece biri, meydanın ortasındaki yüksekçe bir postmodern heykelin tepesinde, intihar girişimindeydi. Yorgun ben, meraklı Yunanların arasında çok vakit kaybetmeden, karanlık caddelerde yatağım Aristotales oteli aramaya koyulmuştum. Bu arada yolda, bir zenci abla da –zenci tabiri tamamen edebiyat için- pas vermişti.) Neyse, şimdiye dönelim; Omonia Meydanı’ndan az uzakta görünen Akropol’e doğru uzanan caddeye giriyorum. İnsanların işlerine yetişmek için koşturduğu caddede bir de horoz sesleri yükseliyor hayvan dükkanından. Birkaç dakikada Akropol manzaralı Monastiraki’ye varıyorum. Orta yerindki küçük kilise ile müsemma bir ismi var Monastiraki’nin. Manası ’küçük manastır’ imiş. Bir de Avrupa’nın camisiz tek başkenti olarak anılan bu kentte Osmanlı’dan kalan camilerden biri fark ettiriyor hemen kendini. İsmi Mustafa Voyvoda (Cisdaraki / Cizderiye / Çarşı). Yanında antik dönemden kalma sütunlar. Meydanın arka taraflarında kalan başka bir cami daha var, Fethiye. Salepçileri, muz satıcıları, hediyelikçileri…

View original post 13 kelime daha

Bir Cevap Yazın

