Taş Devri

arıkovanınaçomaksokankız

Bayram tatilinde elimde olan iki öykü kitabından birisiydi Taş Devri. 

Taş Devri, Ali Teoman’ın beşinci öykü kitabı. Gizli Kalmış Bir İstanbul Masalı (1991), İnsansız Konağın İkonu (1993), Pervaneler (1998), Aşk Yaşama Çok Uçuk (2006) ile kendi çizgisini derinleştiren Teoman, ustalıkla kullandığı bilinçakışı teknikleri ve söz oyunlarını bu kitapta iyiden iyiye üç boyutlu, plastik bir yapıya kavuşturuyor.

Ali Teoman, biçimle dili, sözle anlamı, işitsellikle görselliği, acıyla alayı kaynaştırarak öykücülüğümüzün yenilikçi damarını kabartıyor.

2013-10-27 19.13.37

Odamdayım taburede oturuyordum ışığı ve taburenin gölgesini ve kendini kıpırtısız gölgemi görüyordum ve ara sıra kalkıp yürüdüğümde ki ara sıra kalkıp yürürdüm hep bir boy yukarı bir boy aşağı ve sonra yine ayaklarım kanıyordu çünkü yerde tuzla buz olmuş kristal bardakların sırça parıltılar saçan incecik kıymıkları vardı ve tabanlarım çıplaktılar çünkü ben çıplaktım ve odadaki esintiyi esintisizliği kımıltıyı kımıltısızlığı o keskin bıçak sırtı soğuğunu tenimde evet tenimde duyabiliyordum işte tam bu sırada sen sen sen neredeydin?

#TaşDevri Syf 45

View original post

Bir Cevap Yazın

