Romanya İzlenimlerim – Mustafa KARACA

Küresel Gelişim Ve Etkileşim Topluluğu

Katılmak için heyecanla beklediğim Avrupa Gönüllü Hizmeti projemin yeri Romanya, tarihleri ise 01.08.2013-01.09.2013 olarak belirlendi. Gideceğim günü iple çektiğimi söylemeliyim. 1 Ağustos itibariyle gönüllü hizmetim başladı. Romanya’nın Arad şehrinde küçük bir apartman dairesine yerleşerek ilk günüme başladım.

1470160_10202291576189213_1327879878_n

Projemin amacı günün belirli saatlerinde çocuklarla onların kişisel gelişimleri için faydalı olacak öğretici oyunlar oynamaktı. Önce tüm gönüllüler gruplara ayrıldı ve her grup ayrı çocuk parklarında çocuklarla ilgilenmek üzere görevlendirildi. Ben de Avrupa seyahatim dışında bu görevimle meşgul oldum. Çocuklarla İngilizce anlaşıyorduk. İlk izlenimim şu oldu; ülkemizde de İngilizce eğitim-öğretimi aynı yaş gruplarında başlasa da Romanya’daki çocuklar Türkiye’deki çocuklardan daha ileri derecede İngilizce konuşabiliyorlardı.

     Romanya’da gönüllülük hizmeti haricinde kalan zamanlar da benim için çok faydalı geçti. Farklı kültürlerden yeni insanlarla tanışınca sonu gelmeyen muhabbetler de kaçınılmaz oluyor haliyle. Gönüllü hizmeti sırasında isteyen gönüllüler, ev sahibi kuruluşlarından izin alarak farklı ülkelere seyahate çıkma hakkına sahipti. Bende bu hakkını kullanan gönüllülerdendim. Romanya’da tanıştığım bir…

View original post 415 kelime daha

Bir Cevap Yazın

