TEKNOLOJİ HARCAMASINDA NERDEYİZ?

Türkiye’deki ve Avrupa’daki teknoloji pazarlarına ilişkin değerlendirmelerde bulunan Gold Teknoloji Marketleri Pazarlama Müdürü Kılınç Orhan Erdemir, GfK’nın 2013 yılı verilerine göre, Türkiye’nin 30 milyar TL’lik pazar büyüklüğü ile 19 Avrupa ülkesi arasında beşinci sırada bulunduğunu ancak kişi başı teknoloji harcamasında, ekonomik sıkıntılarla boğuşan Yunanistan’ın bile gerisinde olduğunu belirtti.
Avrupa’daki en yüksek teknoloji tüketimini yapan Almanya’da pazarın 136 milyar TL’yi aştığını kaydeden Erdemir şu bilgileri verdi:
“İkinci sıradaki Fransa’da 75, üçüncü sıradaki İngiltere’de 67 milyar TL’den büyük bir pazar olduğunu görüyoruz. Türkiye’nin bir basamak üstünde yer alan İtalya’da bu rakam 41 milyar TL’yi aşıyor. Altıncı sıradaki İspanya’da ise pazar 30 milyar TL’ye yaklaşıyor.
Bu verilere baktığımızda beyaz eşyadan bilgisayara, cep telefonundan televizyona, tabletten fotoğraf makinesine kadar on binlerce ürünü içinde barındıran teknoloji pazarının 2013 yılında 30 milyar TL’ye ulaşması, Türkiye’de teknoloji tüketiminin geliştiğini ve Avrupa’da beşinci pazar büyüklüğüne sahip olduğumuzu gösteriyor.
Ancak esas gösterge bu pazar paylarını ülkelerin nüfusuna oranladığımızda çıkıyor. Türkiye’deki pazar hacminin Avrupa ülkeleri içinde üst sıralarda bulunması teknoloji harcamasında da yukarılarda yer aldığımız anlamına gelmiyor. Kişi başı teknoloji harcamasında, 392 TL ile 19 ülke içinde ancak 15’inci sırada yer alıyoruz. Almanya, satış hacminde olduğu gibi, kişi başı harcamada da 1.672 TL ile ilk sırada bulunuyor. Almanya’nın ardından sıralanan İsveç, Danimarka, İsviçre, Fransa, Hollanda, Avusturya, Belçika ve İngiltere’de de kişi başı harcama bin TL’nin üzerine çıkıyor. Komşumuz Yunanistan’da pazar büyüklüğü yaklaşık 4 milyar 300 milyon TL seviyesinde bulunuyor ancak kişi başı harcama bazında 396 TL ile Türkiye’nin bir basamak üstünde yer alıyor.
Bu veriler aslında bize şunu gösteriyor: Teknoloji kullanımında hala gidecek çok yolumuz var ve gelişmiş ülkelerinin çok gerisindeyiz. Türkiye gibi hedeflerini gerçekleştirmek için genç insan kaynağına ve yüksek potansiyele sahip bir ülkede, pazarın uzun vadede en az 60 milyar TL olması gerekiyor.”

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s