İlişki Yönetimi

İsmetBarutcugil

İlişki, her şeyden önce isteğe ve niyete dayanır. Kendiliğinden oluşan doğal bir süreç değildir; istek, zaman ve çaba gerektirir. İlişki, tek taraflı bir süreç de değildir, bir tarafın istemesi ve çaba göstermesiyle gerçekleşmez. Her iki tarafın karşılıklı anlayış göstermesini ve güvene dayalı iletişim içinde olmalarını gerektirir. Aynı zamanda, karşılıklı özveri ve sabır da sağlıklı bir ilişkinin yapı taşlarını oluşturur.

İlişki yönetiminde temel kavram dengedir. Sağlıklı ve sürekli bir ilişki, tarafların aldıkları ile verdikleri arasında bir denge olduğunu düşünmelerine bağlıdır. Taraflar arasında aldıklarının ve verdiklerinin eşit ve adil olduğu şeklinde bir algılama oluşmadığında ilişki sorunları yaşanacaktır. İnsanlar, ilişkilerinde haksızlıklara uğramak ve asla kaybeden taraf olmak istemezler.

İlişki yönetiminde “gerçekleşme anları” önemli bir kavramdır. Tarafların birbirleri hakkında olumlu ya da olumsuz bir yargıya varmalarına yol açan deneyimlerin yaşandığı kısa zaman dilimleri olarak tanımlayabileceğimiz gerçekleşme anları ilişkilerde çok önemli bir rol oynar. Böyle anlarda beklentilerle gerçekleşenlerin aynı düzeyde olması durumunda ilişki sürer. Gerçekleşenlerin…

View original post 153 kelime daha

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s