Çalışan Bağlanmak İster

İK Amatörü

Herhangi bir insan kaynakları konferansına katıldığında karşılaşacağın muhtemel bir konudur çalışan bağlılığı. Çok zordur. Zor olduğuna inandırılır.

Peki esasında gerekli midir? Yani olmazsa olmaz mı? Olmasa dahi olur. Bilen bilir ki sistemini bu şekilde inşa etmiş kurumlar da vardır. Çalışan ile kurumu bütünleyen temel bir kültür yaratmak için çaba sarfeden şirketler tam aksine, bağlılık meraklısıdır.

pack02_e_cores

Bu çalışan kişi niye bağlanmıyor bu şirkete? Yani imkansız ise neden isteniyor? Gelelim işin çuvaldız kısmına. Şirket çok mu masum? Dışarıdan öyle görünüyor. Masumdan ziyade bir hatası var elbet. Peki ne olduğunu araştırdı mı? Tek kelimeyle Hayır. Neden net konuştuğum malum. Çünkü şirketler çalışan konusunda iş işten geçtikten sonra adım atmaya odaklı. Halbuki ön görülü, bakış açısı farklı bir yöneticinin ilk yapacağı hamle çalışan bağlılığını tesis etmektir. Burada anlaşılması güç olan konu bağlılığını yitirmiş çalışanı nasıl bağlarızdan ziyade, varolan bağı nasıl güçlendiririz olmaktadır. Kimse sorunun kaynağını çözmekle zaman kaybetmek istemiyor. Aristo mantığıyla akışına bırakmışlar. Giden…

View original post 167 kelime daha

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s