Başarı Şirketinse Hata Neden Çalışanın Olsun?

Yetiş İK

1601300_10152228199033623_477467860_n

Çalıştığınız şirkette hata oluştuğunda hemen suçlu mu aranıyor? Hatayı yapan yalnızlaştırılıyor mu? Anında uyarı mı veriliyor? Peki çalıştığınız şirkette ortam şöyle mi:

  • Takım çalışmasından söz edilemez çünkü; hatalar ve başarılar  herkesin kendi hanesine yazılır.
  • Çalışanlar iş süreçlerinde yanlış bir şey gördüklerinde söylemezler çünkü; yanlış bir şey söylemekten sonrasında da terslenmekten korkarlar.
  • Hata yapan muhakkak çalışandır, performansı düşük olduğu için ya da dikkatsiz olduğu için hata yapmıştır.
  • Çalışanlar güven duymadıkları bir ortamda tedirgin çalışır.
  • Çalışanlar birbirlerinin işlerini tamamlamaya çalışmaz çünkü; onun işiyle ilgili bir hata çıkarsa faturanın kendisine kesileceğini düşünür.

“Tam zamanında sıfır hata!”

Güzel slogan ama çalışma hayatında sıfır hatadan bahsetmek pek de gerçekçi değil. Önemli olan hatayla karşılaşıldığında şirketin ve yöneticilerin nasıl bir tutum sergiledikleri. Hata ortaya çıktığında faturayı insana kesmek inanın en kolayı. Ama “insan suçlu” kanısına gelene kadar pek çok süreci denetlemek yani aslında hatayı oluşturan nedenleri masaya yatırmak şirketlere inanılmaz bir iyileştirme fırsatı sunuyor.

Hatalar değerlidir…

View original post 117 kelime daha

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s