Facebook’un online deneyleri

Yeni Medya

Yazar: Engin Bozdağ, Araştırma Görevlisi Alexander von Humboldt Internet ve Toplum Enstitüsü Berlin-Almanya
 
Facebook yakın zaman önce yayımladığı makalesi ile ortalığı karıştırdı. New York Times “Facebook bizleri laboratuvar faresi olarak görüyor” dedi, Atlantic’ten Robinson Meyer araştırmayı “insanların ruh halini gizlice etkilemeye çalışan bir deney” olarak niteledi. Bu konuda bayağı bir bilgi kirliliği yaşanıyor ve özellikle Türkçe içerikli sosyal medyada değişik argümanlar üretiliyor. Bazıları sanki Facebook bunu ilk kez yapıyormuş gibi şaşırırken, başkaları Facebook’un bir şirket olduğunu, istediğini yapabileceğini iddia ediyor. Doktoramı bu alanda yapmakta olduğum için bu kısa yazı ile Türkçe olarak olan biteni özetlemeyi ve kendi görüşlerimi bildirmek istedim. 
 
Deney nasıl yapıldı ve ne hakkında idi?
Facebook pozitif veya negatif duyguların bulaşıcı olup olmadığını, yani kötü veya iyi hissin bir insandan diğerine geçip geçmeyeceğini anlamak için bir deney yapmaya karar verdi. Yüz yüze olan iletişimde böyle bir şeyin varlığı biliniyordu, fakat sosyal medyada (hatta online herhangi…

View original post 813 kelime daha

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s