#SHRM14 Kongre Notları: ‘Bulaşıcı’ iletişim şans değil bilimseldir

Engagement: İK ve Sosyal Medya için

“Ağızdan ağıza pazarlama geleneksel reklama göre 2 kat fazla satış getiriyor (McKinsey). Bu İK için ne demek? Şirket olarak çalışanlara söylediklerinize göre kendi aralarında konuştukları daha etkili…”

İnsan kaynakları kongrelerinde en heyecanla beklediğim konuşmacılar işletme, özellikle de pazarlama kökenli konuşmacılar. İnsanları yeniliklere ikna ermek ve değişim yönetmek konusunda tecrübeli olan bu konuşmacıların farklı perspektifler kattığını düşünüyorum. SHRM 2014’te Wharton School of Business’ten Jonah Berger de bu konuşmacılardan biriydi. 

Konuşmasına bu blogda daha önce okuduğunuz konuya değinerek başladı: kararlarımızı aklımızla ver-mi-yo-ruz (yazı). Brokoli ile hamburger’i kıyaslattı dinleyicilere, herkes brokolinin daha sağlıklı olduğunu ve bu ikiliden hamburgeri seçmesi gerektiğini biliyor ama daha lezzetli olduğunu söyleyerek hamburgeri seçiyor. Bu durumda günün sorusunu soruyor Berger:

Mesajlarımızı daha leziz hale nasıl getiririz?

Ağızdan ağıza pazarlama geleneksel reklama göre 2 kat fazla satış getiriyor (McKinsey). Bu İK için ne demek? Şirket olarak çalışanlara söylediklerinize göre kendi aralarında konuştukları daha etkili…

Bunu ‘güven‘e…

View original post 986 kelime daha

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s