HAYALLERİMİN ÖTESİNDE, AKLIMIN BİR KÖŞESİNDE ROMANYA

Durma Gez

??????????????????????

Giriş:

Balkanlara son sefer… Dört yıldan uzun süren Balkan seyahatlerimin finali Romanya… Başta köklerimi keşfetmenin hevesiyle başlayıp daha sonra bir tutkuya ve giderek sahiplenmeye dönüşen bir yolculuk. Bu yolculuk son dört yılıma anlam kattı ve şimdi ise finale yaklaşıyorum.

Romanya deyince aklıma gri, bulutlu bir gökyüzü, gri badanalı soğuk binalar, gri pardösülü, gri bakışlı adamlar geliyordu. Komünist dönemin gri diyarı…

Romanya ile ilgili başka çekincelerim de vardı. Yeterince güvenli miydi, Ekim ayı seyahat için doğru bir zaman mıydı? 9 gün boyunca sorunsuz gezebilecek miydim? Romanyalı arkadaşım Mariana’ya bu endişelerimden bahsettikçe bana gülüyor, boşuna endişe ettiğimi söylüyordu. Ama ister istemez her yolculuktan önce olduğu gibi kendimi kasıyordum.

Balkanlarda tek seferde kalacağım en uzun süreydi. 9 gün sürecek kapsamlı bir rota çizmiştim kendime. 6-7 şehir gezmeyi planlamıştım ve projemin kuzey sınırını Transilvanya Alpleriyle çizmiştim. Romanya’nın kuzeyine, Maramureş’e veya Moldova bölgesine gitme fırsatım olmayacaktı. Ancak bu kadarının bile Romanya’daki Balkan, Orta ve Doğu…

View original post 4.681 kelime daha

Bir Cevap Yazın

