Kitap kulübü-HER DAİM LAZIM BİR KÜTÜPHANE
MOR İNEK
FARKLI OLUN, İŞİNİZİ GELİŞTİRİN
Seth Godin
P’LER YETERSİZ
Pazarlamacılar, yıllardır pazarlamanın 5 P’sinden bahsedip dururlar. (Aslında 5’ten daha fazla sayıda P vardır ama herkes bunlar arasından kendi favori 5 P’sini seçer). Bazıları şunlardır :
- Ürün (Production)
- Fiyatlandırma (Pricing)
- Promosyon (Promotion)
- Konumlandırma (Positioning)
- Bilinir olma (Publicity)
- Ambalaj (Packaging)
- İzin alma (Permission)
Bu, pazarlamanın kontrol listesidir; işinizi doğru yapıp yapmadığınızdan emin olmanın hızlı bir yolu ve insanların fabrikanın henüz ürettiği bir ürünü almalarını sağlama konusunda ne durumda olduğunuzu anlamanızı kolaylaştıracak bir yoldur. Eğer bu elemanlar birbirleriyle uyum içinde işlemezlerse (örneğin, yetişkinlere pazarlamaya çalıştığınız ezme yiyeceklerin tadı bebek maması gibi ise), pazarlama mesajı bulanıklaşır ve etkisizleşir.
Bu liste pazarlamanın kesinlikle işleyeceğini garanti etmez ama işlerin yürümesine yardımcı olan bir şeydir. Eğer bütün P’lerinizi doğru şekilde kullanırsanız, başarısız olma olasılığınız düşer.
Ama artık rahatsız edici bir durum var. Çünkü…
View original post 3.589 kelime daha