Algı Gerçekliktir

gözlük

Rory Sutherland ile yeni tanıştım ve bakış açısından çok etkilendim.

Tanıştım dediysem yüzyüze değil,şimdilik değil enzından🙂,  bir Ted Konuşması* sayesinde tanıdım kendisini.

Konuşmadan o kadar etkilendim ki Türkçe çevirisini yaptım doyamadım bir de buradan sizlerle paylaşma gereği duydum.

“Bakış Açısı Herşeydir” başlıklı konuşmasında Sutherland çok çok önemli fakat yıllardır belki de hakettiği değeri göremeyen bir konudan bahsediyor.

Algı ve psikoloji..Evet ana tema bu kisi çerçevesinde dönüyor.

Diyor ki, (pazarlamacılar da çok iyi bilir bu mottoyu!) algı gerçekliktir, hatta algı herşeydir.

Bir olayı, bir ürünü, bir kimseyi nasıl algıladığımız aslında o şeyin ya da kişinin gerçekte kim olduğundan öte birşeydir ve hatta daha önemlidir.

Şöyle bir örnek veriyor, diyelimki dünyaca ünlü Michelin-yıldızlı bir restorana gittiniz. Harika, dünya çapında çok değer gören yemekler servis ediliyor. Fakat o da ne! Kapıdan bir giriyorsunuz, içerisi lağım kokuyor ve yerlerde pislikler var. Ne yaparsınız ? Büyük ihtimal oturmadan çıkarsınız.

Aslında bu örnekte yemek esas ürün…

View original post 257 kelime daha

Bir Cevap Yazın

