İç İletişim Mesajlarının Yedi Ana Odağı!

İK & İletişim

Şirketler İç İletişim’e yatırım yapmaya başladıkça, kullandıkları iletişim araçlarının sayısı da artıyor. E-mail duyuruları, intranet portalları, PDF veya basılı bültenler, dergiler, afişler, hatta SMS’ler. Peki çalışanlarla iletişim neler üzerine kurgulamalı? İç iletişim mesajları yazılırken neler vurgulanmalı?

Daha önce “Hedef Kitleni Bil” başlıklı yazımda İç İletişim’de öncelikli olarak hedef kitleyi bilmenin ve kurgulanacak mesajları hedef kitleye uygun bir dil ve formatta yazmanın önemine değinmiştim. İç İletişim yaparken göz önünde bulundurulması gereken ikinci önemli konu ise içerik! Çalışanlara ne söylemeli?

Four blank white speech bubbles

E-mail duyurusu, bülten veya afiş, bir eğitim duyurusu, performans değerlendirme hatırlatması veya bayram tebriği… İletişim aracı ve içerik ne olursa olsun işin uzmanları İç İletişim mesajlarının aşağıdaki yedi ana odağı vurgulaması gerektiğini belirtiyor:

  • Güven/İnanç – Şirkete ve başarısına olan güvenim ve/veya şirkette devam eden istihdam durumuma olan inancım
  • Ödül – Ne kadar kazandığım, yani maaşım veya maddi prim ve yan haklarım
  • Takdir – Parasal olmayan takdirler, iş arkadaşlarım, üst yöneticim…

View original post 204 kelime daha

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s