Çalışanlara göre İK “gerekli” ama “etkili” değil!

MÜHENDİSİN İK'SI

Bu ay, HumanGroup tarafından İnsan Kaynakları Algı Anketi çalışması yapıldı. Çalışma sonucu tarafıma Sevil Gedik tarafından gönderildi. Ben de sizinle paylaşmak istedim. İşte İK Algısı!

HumanGroup, çalışanların “İnsan Kaynakları (İK) departmanları ve yöneticileri” konusunda neler düşündüğüne yönelik bir anket gerçekleştirdi. Sosyal medya üzerinde, yüzde 47’si yönetici olan yaklaşık 100 kişi ile yapılan “İK Algısı” anketine göre, çalışanların yüzde 76’sı İK departmanlarının “gerekli” olduğunu düşünüyor. Buna karşın, İK’nın şirketin stratejik kararlarında etkili olduğunu düşünenlerin oranı yalnızca yüzde 36. Katılımcıların yalnızca yüzde 13’ü “İK kar merkezidir” derken, yüzde 37’si İK’yı “maliyet merkezi”, yüzde 42’si ise “hem kar hem de maliyet merkezi” olarak görüyor.


HumanGroup Genel Müdürü Gaye Özcan, yoğun rekabette yetenekleri bulmak, elde tutmak ve geliştirmek isteyen şirketlerin “güçlü İK departmanı” istemelerine rağmen, İK’yı stratejik ortak görme konusunda ilerlemenin yavaş olduğunu söylüyor: “Bunun en önemli nedenlerinden biri elbette ankette de gördüğümüz gibi İK’nın hala maliyet merkezi olarak görülmesi. Yetenek yönetimi bugün şirketlerin…

View original post 161 kelime daha

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s