Yaz Döneminde İş Bulma Potansiyeli Daha Yüksektir

İnsan Kaynakları Bilimi I Emre İnanç Karakaş

Merhaba,

Şehir efsaneleri vardır.Bu şehir efsaneleri insan kaynaklarında da vardır. Bir tanesi, üst düzey yönetici adaylarından biri çorbanın tuzunu kontrol etmeden çorbaya tuz döktüğü için Genel Müdür olamamıştır🙂 Bu efsanelerden başka bir tanesi de “yazın iş bulunmaz” efsanesidir.

Mesleğin içinden birisi olarak, matematiksel verilere, deneyimlerime dayanarak tam tersini düşünüyorum. Yazın iş bulma potansiyeliniz daha yüksektir.(yaz dönemi az çalışan veya hiç çalışmayan sektörler hariç)

Konuyu bilimsel verilerle ispatlamam gerekirse; yazın turnoverların yıl ortalamasına göre %5 %10 yüksek olduğunu fark ettim. İK’cı olarak konuyla ilgili gelecek yıllardaki İK talebini belirleyebilmek, pozisyonları hızlı kapatmak ve turnover oranını düşürmek için çalışanların işten ayrılış nedenlerini inceledim, işten ayrılış mülakatları yaptım, rakiplerin verdiği iş ilanlarının sayısını inceledim ve İnsan Kaynaklarına gelen rotasyonnakil taleplerinin neden yaz döneminde geldiğini sorguladım. Bunların birçok nedeni olmakla birlikte genel olarak özetlemem gerekirse; (dönemsel, part-time ayrılışları kategori dışı bırakarak)

  • Kır düğünü, izinlerin birleştirilmesi, hava sıcaklığı, akrabaların ulaşımı nedenlerle evliliklerin çoğu yaz…

View original post 298 kelime daha

Bir Cevap Yazın

